dilluns, 8 de juny del 2015

La Bonaigua 2015

Després d'un any sense escriure al blog, hem decideixo a tornar a explicar un altra experiència amb la bici. Aquest cop de carretera.
 LA BONAIGUA 2015,es una marxa organitzada pel sccp de la Pobla de Segur, amb dos recorreguts, un de 202 quilòmetres i 3.200 metres de desnivell i la curta de 170 quilòmetres i 2.400 metres de desnivell. Jo hem vaig decantar per la "curta" 170 km, curta? mmmm El dia abans vaig arribar a la Pobla on vaig recollir bossa obsequi i dorsal, vaig colocar la furgo en un bon lloc per dormir i poder preparar tot el material com deu mana.
 Arribat el dia, a les 7 del mati m'aixeco després de passar una nit més o menys bona tenin en compte que el dia abans d'un repte així sempre tens aquella mica de nervi que et corre per dins. Tot i això estava molt tranquil perquè sabia que enguany havia fet uns bons entrenaments i que si no tenia cap imprevist acabaria sense problemes. Perquè la marxa curta? doncs perquè la llarga són massa hores d'amunt de la bicicleta, i estic arribant a la conclusió que no cal patir tant, tot i que vaig patir com un cabró, al migdia a 35 graus de temperatura.
 Al sortir a calentar hem trobo amb el Gerard Cuadrat, company dels Trillacamins de Puigverd i amb el Joan del Track Team de Bellpuig, fem unes pedalades junts i anem cap al arc de sortida, ens desitjem sort i al lio.
 Sortida a les 8:45 hores,els de la curta, la llarga ja fa mitja hora que roda, hem fico al grup de davant i hem quedo sorprès de poder aguantar tanta estona dins el grup, passats uns quilòmetres, en atrapen els primers de la llarga i poc a poc sumem més gent al grup, el primers 60 quilòmetres m'ho passo bomba, a una velocitat de 35km de mitja i continuant dins del grup com si es tractes del TOUR jejeje, la historia s'acaba quan arribem a Esterri d'Àneu, allà comença la batalla del port de la Bonaigua, nom que dona a aquesta gran marxa. El port te uns 15 quilòmetres i 1100 de desnivell acumulat. Els més escaladors de seguida es distancien i els terrestres com jo anem fent al nostre ritme, sempre amb un punt més del que caldria per l'emoció del moment, poc a poc anem pujant i vas veient com la gent es va ficant a lloc, jo vaig mirant el pulsòmetre per controlar la bomba, i de pas intento disfrutar del gran paisatge que tenim al pirineu, els cartells de la marxa et va indican la distància que queda per arribar a coronar el port, la calor es asfixiant i això encara el fa més dur, a falta de 3 quilòmetres ja hem veig que els primers baixen de d'alt, ja que la tornada es fa pel mateix lloc, això hem fa apretar les dents i arribar a dalt una mica més asfixiat del que caldria. Un cop coronat paro al avituallament a menjar algo sòlid, ja que estic fart de tanta barreta i gels, els avituallaments són molt complerts amb petits santvitx i beguda isotònica de calitat, etc. La baixada la faig sol i una mica més lent del que podia pels cotxes que hem trobo pel cami. Ens desviem direcció Son i el segon port que farem a la marxa, m'ajunto amb un company del C.C. Guissona i el pujem junts, la calor continua i anem a bon ritme, fins i tot fent petar la xerrada a estones, passem Jou i tornem cap a Llavorsí, Rialb i Sort, ens vam agrupar amb dos companys més i fen uns bons relleus curts però intensos guanyem quilòmetres molt ràpid i molt més fàcil que sol, ens agafa una mica de vent en contra quan ens agafen un parell més de companys que venen de la llarga, Porten un ritme molt ràpid i jo intento seguir junt amb un company dels quatre que anavam junts, aconseguim aguantar el ritme i fins i tot els i fem un relleu per donals una mica de aire. Els últims deu quilòmetres els faig a tope, com si fos una contrarellotje, entrem a meta els quatre junts. Jo estic content per lo sencer que arribo i el resultat de l'esforç, total 170 km 2.400m i 6 hores 30 minuts pedalats, amb una mitjà de 26km/h.

dimarts, 1 de juliol del 2014

Bidasoako pedalak 2014

La pedals d'aquest any tocava al pais basc. Vam triar entre tots fer la Bidasoako pedalak.

Com sempre vam decidir fer la ruta en quatre dies, per anar tranquils de temps i poder disfrutar del paisatge, gastronomia i fer fotogràfies a tot el que es movia.

Dia 19 juny 2014
 Comença l'aventura; viatge en cotxes i furgo carregats de bicis i maletes. Anem direcció Donetzbe, lloc de sortida de la Bidasoako i on farem la nit prèvia a la sortida. Els participants aquesta vegada són el Jordi Dalmau, Jordi Bosch, Vep, Marcel Buireu, Jordi Torrades, Eduard Palau (Lalo), Norbert i un servidor, també va venir a fer dos etapes l'Albert Font, les més llargues i guapes.

Dia 20 juny 2014

Primera etapa, en principi curta i fàcil de fer, segons la Cristina organitzadora. Sortim a les 9h del  matí després d'un bon esmorzar i les explicacions tècniques de tot el recorregut (190km i 5200+) ens esperen per davant. Iniciem els 40 km i 1400 m de desnivell de l'etapa d'avui, el dia ha sortit solejat i fa
bastanta calor, els primers quilometres són agradables de fer, per corriolet i camí de l'aigua fins al primer punt de control, Oronoz. Alla fiquem el primer segell i tenim la primera incidència del dia, el Lalo és deixa el botellin al punt de sortida i a sobre perd un tornillo de la cala. Reanudem la marxa esperan que aguanti la ruta. Els primers quilometres de pujada els fem per dins de bosc i parc natural del Señorío de Bertiz, molt fresc i xulo es puja molt bé, cadascú al seu ritme. Després agafem un petit sender de pujada i a la banda de solana, enllaçan amb la part més dura de la ruta, un camí forestal ple de pedra suelta que és fa imposible al damunt de la bici, toca carregar la bicicleta al coll una estona. Després de baixar una mica, tenim la segona incidència del dia, el Lalo punxa la roda del darrere i a sobre a perdut els recanvis pel camí, el Vep agafa la camera de recanvi del Mau i torna endarrera per ajudar arreglar la punxada. Un cop tot arreglat seguim la marxa, després de refrescans a la font del refugi, que hem trobat m'entres esperavam el Lalo. Fem una baixada molt ràpida per camí ample, fins un sender brut de matoll on tornem agafar pista de baixada amb molta pedra, després d'esperar en una cruïlla, arriba el Jordi Bosch i ens informa que el Lalo ha tornat a punxar, tornem a canviar camera de 26", (ja no ens en queden més). I seguim la marxa, ja retrasats i fora d'horari parem a dinar a Urdax, la calor apreta i ens va bé a tots la parada tècnica. Després d'un bon tiberi, arrenquem sobre les 5 de la tarda, ens queden 5 km de sender puja i baixa, que amb algún se li fan mortals. Després de tot arribem a Zugarramurdi fem visita a les coves de les Bruixes i fiquem el segon segell al roadbook. A un servidor li toca fer algún viatge més a Urdax, ja que avui arriben les dones i canalla i no dormim tots al mateix lloc per falta d'espai. Finalment a la nit arriben l'Albert, la Cris i el Nil, l'Aïda amb la Montse, Martí i Aïna. Amb els recnvis i cubertes noves que li montarem a la Canyon del Lalo. La Cris, el Nil, l'Albert, l'Aïda amb cotxe i jo amb la bici i a les 12 de la nit "cagon l'ou", anem a Urdax, a dormir a la casa rural Irigoienea.

Dia 21 de juny

Segona etapa, avui toca ruta de 60 km amb 1500 m de desnivell, amb sortida de Zugarramurdi i arribada a Hondarribia. Decidim fer tres sortides diferents, el Lalo, Jordi Torrades i Jordi Bosch surten més matiners per anar fent via i veure com és comporta la bicicleta delLalo després del dia d'ahir. El Mau, Vep i Norbert surten més tard ja que aquest matí el Norbert també a tingut punxada a la roda del davant i han perdut temps, l'Albert i jo que veniam de dormir a Urdax els trobem al Hostal Graxiana apunt per sortir i ens reagrupem, el Marcel Sortirà un hora més tard per poder estar amb la canalla més estona. Anem fent camí amb paisatges de prats molt verds i boscos molt frondosos, amb algún sender rapid i algún de pujada que ens fa treure la llengua. Passem pel poble de Ainhoa ja a França i el Norbert ens diu que torna a anar punxat, decidim ficar aire i creuem els dits perque aguanti. Continuem la marxa pujant una miqueta i després fem un corriol de baixada que ens portara fins a el Col de Saint-Ignace. Allà trobem tota la "troupe" el Marcel ja ens havia agafat uns quilometres abans. Un cop tots junts reprenem la marxa direcció el seguent punt de control, un hostal françes, on fem unes coca-coles de botella de dos litres a 2 euros el vas i esbrabada. Continuem la marxa fent incursió dins d'uns boscos francesos impresionants, agafem un corriol amb molta pedra rodona i aigua. Un cop tots replegats, queda fer la pujada forta del dia, abans de dinar. Una pujada asfaltada amb unes bones rampes que faran treure la carbonilla a tot el grup. Baixem una mica per arribar a Ibardin, població semblan a Les o la Jonquera, on els Francesos aprofiten i baixen a comprar tabac i altres productes, més barats que al seu país. Després d'un bon menú i gaudir de les acompanyants una estona, continuem per pista i passem per un llac molt bonic (llac Xoldokogaina) on nosaltres no li fotem ni cas, només sentim el Lalo que vol arribar al mar i passem de llarg. Finalmemt després d'alguna rampa, ja tenim vistes aèries de Hendaya i el Bidasoa i més al fons Hondarribia, on arribem amb barca després de passejans una estona per tot el carril bici d'Hendaya. Després de netejar bicis i una bona dutxa, anem a fer uns pintxos i un tomb turístic pel casc antic d'Hondarribi.

Dia 22 de juny

Tercera etapa, 55 km i 1400 m de desnivell, arrenquem més puntuals que cap dia, a les 8 ja estem pedalan pels carrers, després del millor esmorzar de tota la ruta, al hotel Jauregui, ens dirigim al far, agafan un corriol de puja i baixa ideal per calentar motors, "bufff". Tenim unes vistes que ens fan parar a cada moment, a fer fotos, el contrast del Cantàbric amb la montanya i els senders entre les plantes i algúna ortiga! ens fan disfrutar moltissim. "i picar les cames també"jiji. Anem borejan el cim del Jaizkibel amb senders, fins que agafem pista pit amunt una bona estona, ara ja estem ben calents, jeje. Arribem al cim i fem parada bora l'ermita Guadalupe, on tenim unes vistes guapes guapes d'Hondarribi i el Bidasoa. Després de xerrar una estona amb un senyor Català, que feia el cami de Santiago, agafem pista per on pasa la ruta santa i no la deixarem en una bona estona, plena de pedra i amb alguns punts perillosos, pero que salvem bé i només amb una punxada del Jordi Torrades (avui tenim recanvis de sobres gràcies al servei tècnic Valdo). Arribem a la part d'una baixada asfaltada i perillosa, que ja ens va avisar la Cristina, abans de sortir el divendres que vigilessim, ja que baixa aigua pel mig i esta plena de molsa i verdet i sembla una pista de patinatge que l'hem de fer vorejant la pista per fora, un cop passat el perill arribem a la ria de Pasaia, el lloc torna a ser de vistes espectaculars, amb el mar entrant a la terra.

Anem borejant pels carrers de Pasai, plens de gent ja que es diumenge i la gent aprofita per passejar. El casc antic de Pasai val molt la pena de visitar, nosaltres tenim la sort de creuar pel mig amb la bici. Continuem pels astillers, fins als carrers i carrils bici, d'Errenteria, passant per Oiartzun, lloc on algúns fiquen el segell al roadbook i algún pintxito a la panxa juju, el Mau, el Vep i jo mateix ens el saltem, sense voler jijiji. Cada vegada queda menys gent al carril bici, això indica que tornem a la montanya, i ens aproximem a les rampes més fortes de tota la ruta, són d'hormigó ratllat i us asseguro que en algún punt vaig veure que els gps marcava 31% de desnivell, la Cristina també ens va avisar d'això, jajajaja ens vam enrecordar d'ella. Després de discutir una estona si era la rampa llarga o la rampa curta i saber quina ens quedava per fer, vam continuar, fins a trobar la segona rampa que era la curta, "menys mal"aquesta de 800 metres i no tant dura, però deunidó "collons" en aquest punt el Marcel, Valdo i jo ens avancem per arribar una mica abans al restaurant Xuga a Bera, lloc on hem quedat amb les dones i nens, per dinar tots junts. Arribem després d'una trialera canyera i llarga, al Marcel se li nota a la cara, que ha disfrutat com un nen petit, jejeje. Un cop dinats i ficats el segells al roadbook, l'Albert, la Cris, el Nil i l'Aïda marxen cap a casa, ja que tenen tard, ells l'endemà treballen. Nosaltres fem uns cinc quilòmetres més fins a l'hotel Venta Etxalar. Netejem bicis i a fer uns beures al Bar, abans però el Norbert casi es mata a les escales, les volia baixar de cop. jujuju. Res greu per això!

Dia 23 de juny

Quarta etapa 35km i 1000 m de desnivell, ja només ens queda l'etapa més curta, sortim puntuals a les 8 ja que el Jordi Bosch i el Vep tenen compromisos i hem d'anar per feina. Anem per carretera passant per Lessaka i continuarem per trams de sender de pujada i bastant humits, per arribar a la font de San Juan Xar, que fa poc ha estat declarada reserva natural i la seva aigua conté propietats dermatològiques per la pell. Després de refrescans i beure una mica, continuem un tram per asfalt pasant per l'entrada del parc Irisarri i inician la pujada a Arantza, la fem per una pista de carro amb pedra romana ficada de punta, això fa que costi donar pedals quan la pedra esta molla, el primer tram d'ombra es fa tot a peu, després a donar-ho tot fins al poble, on fiquem el penultim segell de la bidasoako. Continuem pujant per pista asfaltada tres o quatre km, que deunidó també!!! un cop a d'alt fem les ultimes fotos i a baixar ràpid per un camí ple de fang i tolls d'aigua, a tope!! fem parada per reagrupans i el Mau s'adona de que ha trencat la sirga del canvi, la enganxem com podem per acabar dia i li tocarà fer els ultims quilòmetres sense canviar(sort que ja acabem). Amb la baixada ràpida passem Elgorriaga i agafem el camí de l'aigua que ens portarà els quilometres finals fins a Donetzbe, punt on vam sortir el dia 19. Allà ens fem les fotos amb el maïllot de pedals del Bidasoako i dinem al hostal Ametzia.
 Carreguem cotxes i furgo i ens despedim de la Montse, Marcel, Marti i Aïna, que és queden a passar sant Joan per aqui.
 Ara a pensar en la ruta de l'any que bé.
Salut i pedals.

dimarts, 20 de maig del 2014

Poblet - Tossal Baltassana i sortida per les trialeres del Vilet i Vallbona

El 6 d'abril vam anar a les montanyes de Prades amb uns quants Guineus i Trilleros de Puigverd. La ruta escollida era Poblet-Tossal de la Baltassana. Tenia dos pujades bastant llargues, la primera més dura degut al terra ple de pedra suelta i aragalls, després de arriba fins al cim del Tossal la baixada és molt rapida i bastant tècnica. La segona pujada (de la Pena) és feia molt millor. Després baixada per pista rapida i acaban amb la trialera del mirador tècinca i amb algún punt perillós. Total 43 km i uns 1200m de desnivell.
 Després a dinar a Sarral cortesia de l'Albert i la Cristina.

El dissabte 16 de maig vam anar a fer totes les trialeres conegudes pel Marcel, passant per Sant Marti, Maldà, el Vilet, Rocafort, Vallbona i Belianes. Amb parada a Vallbona a fer la foto de grup. El Marcel probava la epic 2014 i el Mau va provar la Canyon 29", tots dos com uns crios amb sabates noves, jeje. Total 60 km i 1050 m de desnivell de puja i baixa amb corriols i trialeres per tots els gustos.
 Després un bon dinar amb bona companyia.

dimarts, 11 de març del 2014

Primeres rutes amb cara i ulls de la temporada

El 9 de febrer vam fer la primera sortida del C.C.Guineus, vam anar a Cervera a seguir el track de l'Hivernal, que fan cada any. Al final amb canvi de track a ultima hora i amb el fang que vam trobar, no varem poder fer tots els km que voliam, però per ser la primera de l'any i amb la bona assistència de bikers del club va estar prou bé. Molt corriols de baixada i de pujada, queda pendent tornari de cara al bon temps.

El 8 de març a Santpedor a fer el track de l'Hivernal del Bages, aquesta vegada només eram quatre bikers del club, però com vam disfrutar mare meva!!!! ruta plena de corriols i trialeres, molt ciclables i rapides, semblava un bike park. Durant els 46 km que vam fer, poca estona era la que anavam per pista, tota l'estona per dins del bosc i revirant com un parc d'atraccions. Després un bon dinar a Can Toni de Santpedor i cap a casa. En total 46 km i 1170 metres de desnivell positiu.

diumenge, 26 de gener del 2014

Sortida dominguera amb bona companyia

Diumenge vam anar a fer un tram de la Canals d'Urgell amb un dels organitzadors i directors de Pedals del canal d'Urgell, el Sr. Norbert. Vam sortir desde el Castell del Remei i direcció a Linyola passant pel terme de Bellcaire i arribant a Balaguer, el dia era esplèndid i amb nosaltres també venia l'Albert Font, ( Valdo ) després de 6 mesos de no tocar la bici el vaig poder enredar amb l'excusa de que després hi havia dinar, jejeje. Continuant la ruta desde Balaguer, ens varem dirigir fins a trobar la primera sèquia del canal passant pels termes de Bellmunt, Almenara i allà agafan la banqueta del canal principal fins arribar a la Guardia de Tornabous. Un cop allà i finalitzat la part del track de la pedals ens dirigim cap al Tarròs sempre per pista i passem pel Bullidor, un petit poble on vam trobar un bon lloc per parar i amb una església mig caiguda, però en reconstrucció. Continuant el camí pel mig dels fruiters i sembrats anem a trobar un altra sequià que ens portarà fins al Castell del Remei, on ens trobem amb les senyores i acabem el dia amb un bon dinar.
Total: 65 km i uns 200 m de desnivell. BOna ruta i diferent de les bestiades de sempre.

diumenge, 12 de gener del 2014

Primera de l'any Btt

Primera sortida amb Btt de l'any amb companyia del Marcel. Després de passar dos mesos fotudet i començar a entrenar una mica en pla, vam sortir amb el Marcel amb una boira humida i ambel terreny moll de la pluja de la nit anterior. Vam anar direcció el Vilet a fer les nostres trialeres preferides, arriban fins a Vallbona les Monges i tornan per Belianes i la torre el Mora. Les sensacions? ufff estic baix de forma intentaré aquest dos mesos que venen agafar una mica de fondo si el temps m'ho permet. Tot i això vam disfrutar com a nens els senders estaven humits, però sense massa fang i les trialeres una mica més perilloses, "però no hay dolor". Al final 42km i uns 650 de desnivell positius. Poc a poc anirem aumentan el ritme.

BON ANY A TOTS!!

dilluns, 11 de novembre del 2013

BTTRUS vs TILLACAMINS - GUINEUS

El 15 de setembre vam fer una sortideta per igualada amb els Trillacamins de Puigverd, el Mau, el Vep i jo mateix. Aquesta vegada vam agafar la furgo i a les 8 del mati estavam on haviam quedat tots, al pavelló amb el Mau i el Jordi Andres i amb els BTTRUS, un grup de bikers molt ben parit i que estan malalts per la btt. El pla era fer una ruta d'uns 45 km i després un bon dinar a casa del Ivan Llorens, capità del equip i que aquesta vegada no ens va poder acompanyar a la pedalada ja que uns dies avanç va patir una caiguda i estava en fase de recuperació.
 A les 8,30 del mati sortim creuant Igualada amb tot el grup de BTTRUS de seguida agafem la primera pista que ens portarà a fer els primers corriols tant de pujada com de baixada, no recordo massa be els noms dels llocs que vam passar, però puc dir que la comarca de l'anoia és un bon lloc per practicar la btt. vam fer una parada a un mirador on vam trobar un noi que estava practicant el funambulisme i la veritat ens va deixar a tots parats.
 El recorregut va ser entretingut i amb unes bones vistes, i lo millor de tot és que a mitja ruta l'Ivan i uns companys ens havien preparat un avituallament amb beure de tota mena i la bota de vi amb els fruits secs, per agafar forçes. Una vegada recuperats de l'esforç vam continuar la ruta cap a un corriol trialera molt llarg i divertit i a la vegada en algún punt, bastant tècnic. Baixada a fondo i cap a casa de l'Ivan a dinar. Allà ens esperava el Norbert que tampoc va poder pedalar perque el dia avanç va perdre l'AVE a Madrid, on havia anat a la fira expobike amb els de pedals del món.

MENÚ:Carn a la brasa, amanida i que no falti de res i de postre una coca de crema espectacular que ens va preparar la senyora d'un BTTRU.